جامعه و پژوهش

جامعه شناسی برای زندگی

جامعه و پژوهش

جامعه شناسی برای زندگی

جامعه و پژوهش

سرباز وظیفه

بی‌راه نیست اگر خدمت وظیفه را ظلم بزرگی در حق جوانان این سرزمین بدانیم. در ذکر مشکلاتی که خدمت وظیفه برای جوانان کشورمان ایجاد می‌کند، سخن بسیار گفته شده است و این‌جا مجال تکرار مکررات نیست. حال که ما هستیم و هیولای خدمت وظیفه هست، چاره‌ای نمی‌ماند جز آن‌که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و فرصت‌های موجود برای فرار از چنگال این هیولا را دریابیم. 

یکی از بهترین این فرصت‌ها، پروژه‌های کسر خدمت سربازی هستند که به مدد سیل فرار مغزها و مجبور شدن مسئولان اهل فکر مملکت به حمایت از نخبگان ایجاد شده‌اند. باید فرصت را غنیمت شمرد و برای پروژه‌ی کسر خدمت سربازی دست از پا نشناخت؛ چرا که هر که سربازی رفته باشد این را می‌داند که خدمت سربازی یک روزش هم یک روز است؛ و بخت‌یار آن‌که بتواند چند ماهی کسر خدمت بگیرد و زندگی‌اش را جلو بیندازد.

البته مشکل آن‌جاست که پیدا کردن پروژه‌ی کسر خدمت کار آسانی نیست و بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستند که به دلیل نیافتن مراکزی که پروژه ارائه بدهند، عطای پروژه را به لقایش می‌بخشند و تن به پوتین‌های زمخت و لباس نه چندان خوشایند سربازی می‌سپارند.

من خودم مدتها به دنبال پروژه‌ی کسر خدمت بوده‌ام و از آن‌جا که جوینده یابنده است، مراکز و نهادهای ارائه دهنده‌ی پروژه را هم یافته و به زحمت گردآوری کرده‌ام. بسیار مایلم دسترنج خودم را در اختیار دوستان عزیزم قرار دهم؛ باشد که کمکی کوچک به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مظلوم این مملکت کرده باشم.


برای دریافت رمز فایل، می‌توانید مبلغ 5000 تومان را به شماره کارت زیر واریز نموده و از طریق ارسال پیامک به شماره 09101782329 رمز فایل را دریافت نمایید.

شماره کارت:

8100   3064   7210    5041

بانک رسالت ـ به نام علی محمدزاده


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی